Throttle/Brake – епизода 96 Апокалипса на тркала – TVR Cerbera Speed 12

Инженерска перфекција или непотребно лудило?? Знаете како велат, генијалецот и лудакот ги раздвојува најтенката можна линија. Во светот на супер автомобилите, работите стојат малку поинаку, но од време на време, ситуацијата оди јужно…

 

Доколку немате слушнато за TVR, мал вовед. Британски производител на спортски автомобили, со по некој успех, повеќе падови, па “бутик” компанија, се до целосно исчезнување од сцената, ситуација која се надевам ќе се смени во блиска иднина. TVR во Британија и во светот генерално имаат репутација на спортски автомобили “убијци” односно автомобили кои што поради преуправливост, подуправливост, и сплет на несреќни околности, биле вмешани во премногу незгоди. Нејсе, на целата таа репутација, Питер Вилер од TVR, решава да партиципираат во British GT Championship и Le Mans 24, и тука нема ништо спорно, се додека не извисат поради промена на правилата и решаваат да направат хомологациски Франкенштајн, кој би носел регистарски таблички. Виктор Франкенштајн (Питер Вилер), своето чудовиште го нарекува TVR 7/12 aka TVR Cerbera Speed 12… останатото е историја и нерешена мистерија.

 

За време на GT1 ерата во трките на издржливост од средината на деведесеттите се родија условно речено најдобрите тркачки автомобили. Мое мислење, но секогаш сум отворен за дебата. Да ви ја освежам малку меморијата… славното трио McLaren F1 GTR/GT1, Mercedes-Benz CLK-GTR, Porsche 911 GT1, но да не ги заборавиме и Toyota GT-ONE, Jaguar XJ220 GT, Panoz Esperante GT1 и Lotus Elise GT1… тука некаде би требало да ја видите и Cerbera Speed 12, но поради промената на правилата од страна на WEC, TVR ја губи таа можност и чест. Арно ама, правилата налагале горенаведените да имаат и хомологациско братче и сестриче, односно “Штрасе верзија” како што милуваат да речат браќата германци. Елем… Кога веќе ја губи шансата да се натпреварува со великаните на тркачките патеки, Питер Вилер се решава за битка на патиштата и решава од несудениот тркач да го направи најмоќниот и најбрзиот автомобил во светот. Во тој момент се раѓа ‘The Creature” Франкенштајн, мистеријата станува се поголема, и возбудата трае и ден денес.

 

Ѕвер Кој Го Скрши Динамометарот

Замислете го ова: 7.7-литарски V12 мотор, кој произведува околу 800+ коњски сили, и тежина од само 1000 килограми. Да, добро слушнавте. Овој автомобил е полесен од првата генерација на Mazda MX-5 Miata!

Моторот бил толку моќен, што го скршил динамометарот кога го тестирале, и затоа точната моќност на тој агрегат е секогаш предмет на шпекулација. TVR тврдеа дека автомобилот ќе биде побрз од McLaren F1, со максимална брзина од околу 400 km/h и забрзување од 0 до 100 km/h за 2.9 секунди. Овие тврдења никогаш не беа потврдени.

На крајот, Питер Вилер и TVR одлучија дека автомобилот е премногу моќен за на улица. Само еден Speed 12 беше направен за на улица, и сега е во сопственост на колекционер.

Speed 12 беше навистина посебен автомобил. Беше брутален, моќен и бескомпромисен. Беше олицетворение на се што TVR застапуваше.

Спецификации:

* Мотор: 7.7-литарски V12

* Моќност: 800-880 коњски сили

* Вртежен момент: 881 Nm

* Тежина: 1000 kg

Перформанси:

* Забрзување 0-100 km/h: 2.9 секунди

* Максимална брзина: 386 km/h

Замислете сцена. Крајот на 90-тите, во една фабрика во Блекпул, еден тим на луди научници – инженери, коваат нешто. Нешто што би можело да го преуреди редоследот на нештата во светот на супер автомобилите. Нешто што, според нив, ќе го засрами дури и славниот Мекларен Ф1. Тоа нешто беше TVR Speed 12.

Сега, да бидеме јасни, TVR никогаш не биле познати по нивната… суптилност. Нивните автомобили секогаш биле повеќе како мускулести насилници во добро скроени костуми. Но, Speed 12… тој беше на друго ниво. Замислете два од нивните веќе прилично импресивни шестцилиндрични мотори споени во еден огромен 7.7-литарски V12. Резултатот? Па, бројките се малку нејасни, бидејќи, како што веќе слушнавте, овој мотор буквално го скрши нивниот динамометар. Но, се проценуваше дека произведува некаде помеѓу 800 и 880 коњски сили. Тоа е повеќе од доволно за да сврти планетата во обратна насока, нели?

А тежината? Околу еден тон. Ај вака да размислуваме… Ова не е модерен хипер автомобил со карбонски влакна насекаде. Ова е TVR од старата школа, што значи лесна шасија и каросерија, без многу од тие непотребни работи како… воздушни перничиња на пример. Чист, неразреден адреналин на тркала.

Сега, кога ќе седнете во него – ако воопшто успеете да се сместите покрај огромниот централен тунел – ќе сфатите дека ова не е автомобил за нежни души. Воланот е тежок, квачилото е како да притискате на тула, а звукот… Господе, звукот! Тоа е симфонија на механичко насилство, рикање кое ви ги тресе коските.

TVR тврдеа дека Speed 12 ќе достигне 100 km/h за помалку од 3 секунди и ќе продолжи до неверојатни 386 km/h. Дали е тоа вистина? Никој навистина не знае со сигурност, бидејќи само неколку прототипи беа направени пред Питер Вилер, тогашниот шеф на TVR, да рече “доста е”. Неговата логика беше едноставна: автомобилот е премногу моќен за јавна употреба. “Ќе ги убие”, рече тој. И знаете што? Веројатно беше во право.

Замислете да возите нешто толку бескомпромисно. Нема ABS за да ве спаси од вашите грешки, нема контрола на тракцијата за да го скроти бесот на тој V12. Само вие, педалата за гас и еден тон експлозивна моќ. Тоа е застрашувачка помисла, но во исто време и неверојатно примамлива, нели?

На крајот, само еден уличен легален Speed 12 беше направен, и сега се чува како скапоцен камен од страна на среќен колекционер. Останатите прототипи или завршија како донатори на делови или исчезнаа во маглите на автомобилската историја.

TVR Speed 12 беше повеќе од само автомобил. Тоа беше манифестација на една ера кога производителите на автомобили беа подготвени да ризикуваат сè во потрага по крајната брзина и моќ. Тоа беше ѕвер кој за малку ќе се прошеташе по нашите патишта, оставајќи зад себе само траги од гуми, легенди и малку страв. И поради тоа, ќе остане запаметен како еден од најлудите и најфасцинантните автомобили кои никогаш целосно не го видоа светлото на денот.

Со Брацо Моралиќ.

                               Со Брацо Моралиќ.