Изумот на Јапонците го најавува крајот на батериите и моторите

Во изнаоѓање на поефикасен начин за стартување на автомобил од батерии и мотор, беше развиено иновативно решение – магнетна левитација. Група јапонски научници од Институтот за наука и технологија во Окинава (инж. Окинава Институт за наука и технологија) развиле патека која овозможува магнетна левитација, која не бара надворешна енергија.

Ова значи дека енергијата е потребна само при стартување, за да се генерира почетното магнетно поле. Технологијата на левитација, често наречена магнетна левитација или маглев, се потпира на магнетни полиња за подигање и придвижување на предмети без потреба од директен контакт со земјата. Иако возовите маглев работат со години, ова е прв пат оваа технологија успешно да се прилагоди за автомобили.

Јапонската иновација оди подалеку од конвенционалните maglev системи со користење на напредни суперпроводници и механизми за квантно заклучување.

На површината, магнетната левитација предизвикува објектите, имено автомобилите, да се издигнат неколку сантиметри над оваа патека. Ова го елиминира триењето, па автомобилот може да се движи без потреба од батерии, мотори или каква било форма на механички или електричен погон.

Прочитајте и:  Летна школа за дигитална писменост

За да се постигне овој ефект, автомобилот треба да биде направен од дијамагнетни материјали, а потоа магнетите долж пругите обезбедуваат интензивно магнетно поле што предизвикува објектот да лебди на површината.

Со магнетна левитација, употребата на мотори и батерии ќе стане минато, а тоа ќе биде можно се додека се надминат предизвиците на експерименталниот прототип. Првата од нив е потребата да се намали кинетичката енергија на ниво на површината. Друг проблем предизвикан од вистинската големина е таканареченото вителско придушување.

Институтот поднел барање за патент за оваа технологија, која се очекува да се примени преку демонстративни експерименти.

„Глобалниот пазар за литографија EUV се очекува да порасне од 8,9 милијарди долари во 2024 година на 17,4 милијарди долари во 2030 година, со просечна годишна стапка на раст од приближно 12 проценти. Овој патент има потенцијал да генерира огромни економски придобивки“, рече професорот Цумору Шинтеке од Институтот за наука и технологија во Окинава.

Фото: pexels
Извор: Energetski portal

- Реклама -