Во внимателно светната униформа и облечен во бели ракавици, 22-годишната Хазуки Окуно се качува во репликата на јапонскиот супербрз воз за уште еднаш да помине низ строгите протоколи кои стојат зад беспрекорното работење на јапонска институција која, пак, во вторник ќе одбележи 60 години, пишува AFP.
Брзите возови Шинкансен почнаа да функционираат меѓу Токио и Осака на 1 октомври 1964 година, воведувајќи нова ера на патуваата со железницата во Јапонија, која прерасна во економска суперсила по поразот во Втората светска војна.
Возот-куршум, како што се нарекува, е составен дел од економијата и начинот на живот на нацијата, и на тој начин да се одржува блескав чист, точен и без несреќи е сериозна работа.
Ниедна жртва во последните 60 години
Во првокласниот центар за обука на персоналот на 10-от кат, Окуно викаше од прозорецот и им сигнализираше на замислените колеги, останувајќи ладнокрвна кога видео-екранот на платформата покажа како патник како мавта со рацее заглавен во вратата.
Компанијата „JR Central“, кој управува со железницата, ја опишува обуката како „интензивно образование“ за идните машиновозачи и другиот персонал на возот.
„Ви благодариме за возењето“, вели Окуно, вежбајќи го поздравот со патниците со поклонување.
Речиси четвртина милион патници се возат секој ден на линијата Токио-Осака, најпрометната во мрежата Шикансен. Возот тргнува на секои пет минути.
Од „JR Central“ велат дека Шинкансен никогаш немал несреќа што резултирала со смрт или повреда, во земја каде што земјотресите, тајфуните и обилниот снег се вообичаени појави.
Безбедноста е „наш главен приоритет“, изјавил за AFP службеникот за односи со јавноста Даисуке Кумаџима.
Доцни помалку од една минута
Со линии што ја опфаќаат целата земја, максималната брзина на Шинкансен од 320 километри на час повеќе не е најбрзата во светот, но аеродинамичниот нос и пространата внатрешност остануваат симбол на јапонската инженерска моќ и вниманието посветено на деталите.
Супербрзиот воз е, исто така, незаобиколна туристичка точка и важен дел од поп-културата.
Педантните чистачи го одржуваат возот блескав и однатре и однадвор. Во некои земји поради доцнење на возовите нема доволно време за ваква подготовка, но во Јапонија не мора да се грижат за тоа.
На целата мрежа на брзи возови, просечното доцнење е помалку од една минута.
Растот на градовите долж линиите на Шикансен го покажува неговото влијание врз економијата во Јапонија, каде што бизнисот лице в лице е многу важен. Сепак, тој одигра улога во забрзувањето на депопулацијата во рурална Јапонија.
„Луѓето повеќе би сакале да живеат во големите градови… и потоа да го користат Шинкансен за да одат и да ги посетуваат роднините во помалите градови, доколку имаат потреба“, вели експертот за јапонската железници Кристофер Худ.
Во Јапонија, лесно е да се земе Шинкансен здраво за готово. Но, кога Јапонците патуваат во странство, особено во Европа или Соединетите држави, „брзо сфаќаат дека Шинкансен е малку посебен на крајот на краиштата“, вели Худ.