За некого ѓубре, за некого накит

Јужното етиопско гратче Оморате се претвори во честа попатна станица за работниците кои го градат мостот на реката Омо. А како што се зголемуваше бројот на минувачите, така се зголемуваше и бројот на баровите, кои денес ги има насекаде низ гратчето. А каде што има барови, има и шишиња; а каде што има шишиња, има и капачиња. Во меѓувреме, соседното племе Dassanech ѝ најде нова примена на оваа неочекувана и обилна залиха од капачиња – од нив прават накит.

nakit1

Колку повеќе капачиња имаат, толку се посамоуверени. Како и традиционалните ѓердани што ги носат, капачињата се моден детал.

nakit2

Обично, припадниците на Dassanech се желни да продадат што и да може да се продаде, а да не им е неопходно. Но не и капачињата, кои сега ги сметаат за дел од својот идентитет.

tribe-recycled-headwear-eric-lafforgue-ethiopia-1[1]

Старите жени сакаат да додаваат и пердуви и расипани часовници во своите украси, а речиси секогаш паралелно носат и тешки ѓердани. Пак важи истото правило: колку повеќе украси, толку повеќе самодоверба.

* * *

Јужноафриканските племиња се спремни да рециклираат баш сé. На пример, девојките од племето Hamer ги носат ременчињата од старите часовници како ланчиња.nakit3

Овие девојки носат и шноли, ама како што можете да видите од фотографиите, не на вообичениот начин.

tribe-recycled-headwear-eric-lafforgue-ethiopia-6[1]

tribe-recycled-headwear-eric-lafforgue-ethiopia-9[1]

Во меѓувреме, владата ги присили децата од племето Mursi да одат во училиште. Паралелно и соодветно со таквиот чекор, имаше и голема кампања за вакцинирање на припадниците на племето. Па Mursi почнаа да собираат капачиња од иглите од шприцовите.

nakit4

Двајцата тинејџери на сликата погоре ги носат како ланчиња, но и како бразлетни на глуждовите.

nakit5

Возрасните Mursi, од друга страна, како бразлетни ги користат самите шприцови.

За Mursi, и генерално, за овие племиња, важи дека сé што доаѓа од „модерниот“ свет има потенцијал да стане накит и акцесоар. Овие предмети се статусен симбол што покажува, на пример, дека тој што ги носи пропатувал наоколу, дека ги посетил околните градови.

nakit6

А откако мобилните телефони се „вдомија“ меѓу припадниците на племето Surma, и побогатите почнаа да купуваат припејд ваучери, девојките од племето почнаа да ги претвораат искористените ваучери во обетки.

nakit7

tribe-recycled-headwear-eric-lafforgue-ethiopia-8[1]

Ваучерите како обетки ги носат и мажите и жените и од племињата Bana и гореспоменатото Hamer. Овие картички се направени од цврста пластика, имаат геометриска форма и се прилично издржливи, а сé се тоа квалитети што се ценат меѓу овие племиња.

nakit8

Не само тоа, но жените од Hamer велат дека ги сакаат овие картички и заради тоа што го претставуваат модерниот свет. Иако тие не поседуваат телефон, овие обетки се начин да се држи чекор со прогресот, претворајќи ја технологијата во мода.

А во меѓувреме, во оддалечените региони на Ангола, членовите на племето Himba пијат лименки Фанта и Спрајт.

nakit9

Погодивте, и лименките потоа ги користат како накит.

nakit10

На пример, жените од племето Mucawana ги користат за да ги направат своите таканаречени „Капапо“ украси за коса.

nakit11

А како украси за коса ги користат и Dassanech од Етиопија.

nakit12

tribe-recycled-headwear-eric-lafforgue-ethiopia-10[1]

Од каде ваква опседнатост со модата? Којзнае, можеби затоа што не пропуштаат да читаат Vogue, кога ќе начекаат.

nakit13

Фотографиите се на Ерик Лафорж. Ќе ги најдете на неговиот вебсајт.

- Реклама -