Вчерашната премиера на македонскиот филм „Три дена во септември“, како дел од фестивалот на европски филмови „Синдејс“ помина во преполни сали.
Она што дефинитивно може да се заклучи после премиерата е дека продукциски и тематски започнуваме да наликуваме на Европската кинематографија, барем што се однесува до изборот на теми.
Веројано, после долгите години поминати во економска и филмска транзиција, најпосле режисерите сфатија дека јавноста е презаситена од пропагандни и воени филмови што изобилуваат со крвави сцени и по некоја пцовка, па настапи времето за поосвежувачки осврт во македонската кинематографија.
И самиот режисер на филмот Даријан Пејовски вели дека сакал да направи филм со универзална тема кон која се почесто пристапуваат и автори од негова генерација од овој регион.
„Тие ги забораваат темите со војни од Балканот, време е да се надмине тоа“, рече младиот режисер (1983) кој има потпишано неколку кратки филма.
Продуцентот Тони Салковски исто се надоврза на темата, велејќи дека публиката, новинарите, па и странците, препознаваат некакво ново движење, нова свежина од Македонија и општо од овие простори.
„Интернационалната публика е веќе презаситена од оние теми поврзани со војна, страдање и депресија, теми кои што предолго време ја карактеризираа југоисточната кинематографија. И тоа беше намерата со овој филм да покажеме нешто ново дека нас не допираат и многу поуниверзални прашања“ рече Тони Салковски.
„Три дена во спетември“ е психолошки трилер за средба на две жени во воз, кои животот ќе ги поврзе засекогаш. Дејствијата се динамични и со неочекуван пресврт, додека Камка Тоциновски и Ирена Ристиќ сосема солидно се снајдоа во своите улоги на жртви.
Филмот бил снимен за рекордни 20 дена, со буџет од 250.000 денари.