„Во саботата имавме осум, а во неделата имавме 10 луѓе кои требаше да бидат згрижени од нашата служба за посетители“, рече портпаролот на операта, Себастијан Еблинг, за двете изведби на „Санкта“, дело на австриската кореографка Флорентина Холцингер. Лекар бил повикан за интервенција во три случаи, додаде тој.
Холцингер (38) е позната по нејзините перформанси кои ја преминуваат границата помеѓу танцовиот театар и водвиљот. Нејзината целосно женска екипа обично настапува делумно или целосно гола, а претходните претстави вклучуваа голтање меч во живо, тетовирање, мастурбација и акциони слики со крв и свеж измет.
„Добра техника во танцот за мене не е само некој што може да направи совршена тетива, туку и некој што може да уринира на знак“, изјави Холцингер во интервју за Гардијан претходно оваа година.
„Санкта“, првиот обид на Холцингер во операта, беше премиерно изведена во Мекленбуршкиот државен театар во Шверин во мај, и е базирана на експресионистичката опера на Пол Хиндемит од 1920-тите „Санкта Сузана“, која има своја историја на контроверзии.
Оригиналната опера на Хиндемит ја раскажува приказната за една млада калуѓерка која, возбудена од приказната раскажана од една од постарите жени на женскиот манастир, гола стапнува до олтарот и разголува телото на Христос. Средбата со голем пајак ја наведува да се покае за својата постапка и да ги моли другите калуѓерки да ја заѕидаат жива.
Првично требаше да биде премиерно изведена во државната опера во Штутгарт во 1921 година, но беше поставена на сцената дури во 1922 година по протестите против нејзината наводна сакрилегиозна содржина.
Новата верзија, која ја вознемири публиката во Штутгарт оваа година, ја замени оригиналната музичка изведба со голи калуѓерки кои се движат со ролерки на подвижна полуцевка во центарот на сцената, ѕид од распнати голи тела и лезбејска свештеничка која води миса.
Откако Холцингер ја донесе „Санкта“ во нејзината родна Виена во јуни, бискупите од Салцбург и Инсбрук ја критикуваа како „непочитувачка карикатура на светата миса“.
Австриската уметница претходно сугерираше дека нејзината опера е помалку дизајнирана да ја исмејува црквата отколку да ги истражува паралелите помеѓу конзервативната институција од една страна и заедниците и субкултурите на БДСМ од друга страна.
„Им препорачуваме на сите членови на публиката уште еднаш многу внимателно да ги прочитаат предупредувањата за да знаат што да очекуваат“, изјави Еблинг за весникот Stuttgarter Nachrichten. Посетителите на шоуто наменето само за возрасни однапред беа предупредени со долг список на предупредувања за потенцијални предизвикувачи, вклучувајќи темјан, гласни звуци, експлицитни сексуални дејствија и сексуално насилство.
„Ако имате прашања, разговарајте со услугата за посетители“, додаде Еблинг. „И доколку се почувствувате незгодно за време на претставата, може да ви помогне да го свртите погледот“.
Извештаите за медицински третман во аудиториумот се чини дека не ѝ нанеле комерцијална штета на операта. Сите пет преостанати претстави во државната опера во Штутгарт, како и двете претстави во берлинскиот Volksbühne во ноември, оттогаш се распродадени.