Марките кои ќе исчезнат во 2014 година

Секоја година “Волстрит журнал” одредува 10 големи брендови, кои се загрозени. Според нив, меѓу глобалните брендови со тешка судбина во 2013 година се оние кои се развиваат во индустрии со “брутална конкурентност”. Станува збор за компаниите кои заостануваат по ефикасност, иновација или финансирање.

Листата на изданието ги одразува случувањата во одредени полиња на бизнисот и вклучува брендови кои се шират во најголемата светска економија – САД.

Меѓу најпогодените се печатените медиуми. Нивниот бизнис модел страда поради транзицијата на медиумските содржини на интернетот, намалување на рекламните приходи во печатот во последните 5 години, тешките трошоци за набавка и печатење на хартија и цената на дистрибуцијата. Последните три се проблеми, од кои онлајн конкуренција е целосно лишена.

Освен тоа се особено загрозени се и брендовите од електроника. Тие се натпреваруваат со широк спектар на добро продавани производи на поголеми компании.

Погодени се и автомобилите. Продажбата на автомобили во САД на пример се зголемила, но марките автомобили со пазарен удел во земјата под половина процент се натпреваруваат со компании кои или не можат да понудат луксуз како оној на Mercedes-Benz, или се натпреваруваат со мултинационални гиганти како General Motors. Suzuki пример се повлече од Америка минатата година. Се проценува дека Mitsubishi и Volvo ќе го следат истиот пример.

Споменатите “брендови кои ќе исчезнат во 2014 г” се поставени набљудуваат затоа дали имаат забележано пад во нивните продажби, дали има пораст на трошоците, што е малку веројатно да биде компензирано со повисоки цени, дали е продадена компанијата, дали е прогласила банкрот, дали го загубила мнозинството клиенти и операции со пад на уделот на пазарот.

Секоја од наведените марки страда од барем од еден од овие проблеми. Секоја од 10-те е загрозена од истребување барем во САД во следните 18 месеци, според весникот. Листата изгледа вака.

Многумина веруваат дека J. C. Penney Co. Inc. не би можела да се извлечеш од невидените загуби кои натрупаа во последните години. Трговецот на мало се стреми кон заем од 2,5 милијарди долари од Goldman Sachs и други инвеститори, врз основа на недвижен имот и договори за кирии. Некои набљудувачи сепак остануваат оптимисти за иднината на компанијата. Овој оптимизам веројатно би бил оправдан, ако новиот извршен директор на компанијата Мирон Улман всушност успее да ја врати во добивка.

Nook е марка електронски читател на Barnes & Noble Inc. – Уред осуден на неуспех од самиот почеток. Тоа беше претставен во октомври 2009 година – околу 2 години откако Amazon го револуционизира пазарот со својот Kindle. Во моментов продажбата на двата производа се сериозно погодени од масовната продажба на таблетите.

Martha Stewart Living Magazine е дел од издавачкиот бизнис на Марта Стјуарт. Во петте години до крајот на 2012 приходите му паднаа од 179,1 милиони на 122,5 милиони долари. Минатата година издавачката куќа загуби 62 милиони долари.

LivingSocial пак е вебсајт за онлајн трансакции во САД, што одамна се протега на петиците на Groupon. Во оваа индустрија сепак да следиш некого подолго и да не можеш да го стигнеш е лош знак.

Особено во САД Volvo никогаш не бил силен. “Волстрит џурнал” предвидува негово повлекување од пазарот до 2014 година. Во април пазарниот удел на компанијата во Америка падна до 0,3%. Моделите и се натпреваруваат директно со некои од најпознатите луксузни автомобили во светот. Вклучувајќи со оние на Genereal Motors, Toyota, BMW, Mercedes-Benz и Audi. За сметка на тоа, сепак, компанијата се претставува добро во други земји.

Во однос на бизнисот со фотографска опрема, освен пазарните лидери Cannon, Sony и Nikon, никој веќе не си поставува за цел да поведе на пазарот. Продажбата на фототехника во светот паднаа за 18% во 2012 година. Оваа година повторно собира сила. Затоа не е изненадување што Olympus која има 7% удел на пазарот во Америка, не успева да направи профит во земјата во последните 3 години.

WNBA пак е марка на женската национална кошаркарска асоцијација на САД. Во февруари 2014 година ќе се пензионира лидерот и нејзиниот најголем бранител – Дејвид Стерн.

Leap Wireless International Inc. е телекомуникациска компанија која загуби најмногу од промените во американскиот пазар. Телекомот AT & T во САД речиси го откупи T-Mobile, кој се спои со MetroPCS. Sprint Nextel е прогонувана за да биде купена од јапонската фирма Softbank и од Dish Network.

Иако никогаш немал масивно присуство во САД, јапонскиот производител на автомобили Mitsubishi Motors постигна значителен успех со моделите Lancer и Eclipse. Се смета дека наскоро тој ќе исчезне како марка на американскиот пазар, исто како неговиот јапонски конкурент American Suzuki Motor Corp. Во 2011 година продажбите на компанијата изнесувале 80 000 продадени автомобили во САД. Минатата 2012 продажбите намалиле на 60 000.

Последната наведена во листата е марката Road & Track е основана во 1947 година. Таа претставува најстарото и најмногу цитирано автомобилско списание во Америка. Нејзиното присуство во ниша информатички заедници на медиумите за автомобили и мотори сепак е загрозено. Причината е конкуренција на неколку големи медиуми во САД и зголемената популарност на автомобилските вебсајтови.

Текстот е објавен во соработка со SocialNet.Mk

- Реклама -