Колку долго трае еден акумулатор, зошто откажува и како да трае подолго?

Акумулаторот е еден од најважните делови на автомобилот и неговиот дефект може да биде многу фрустрирачки за возачите, особено во постудените месеци што доаѓаат, кога акумулаторите ја покажуваат својата најголема слабост. Но, колку всушност трае просечниот акумулатор и кога треба да го проверите?

За жал, акумулаторите не траат вечно. Тоа е затоа што, како и кај секоја батерија, бројот на циклуси на полнење и празнење е ограничен. Особено зимите многу го оптоваруваат акумулаторот на автомобилот. Кога е ладно, хемиските реакции внатре во него се одвиваат побавно.
Со празнење се создава и олово сулфат во батеријата. Овој олово сулфат формира кристали ако батеријата не е целосно наполнета. Со текот на времето, овие кристали се спојуваат и создаваат се поголеми и поголеми наслаги. Ова ја намалува активната површина на електродите, што пак доведува до послаб одзив.
По околу четири години, голем дел од батеријата станува неупотреблива што може да забележите значително намалување на нејзините перформанси. Вибрациите за време на возењето може да предизвикаат кристали да паднат од електродите, кои потоа создаваат слој од тиња на дното на ќелијата. Ако овој слој стане доволно висок за да ги допре двете електроди, се јавува краток спој и батеријата трајно се уништува.
Скап или евтин: Кој акумулатор од автомобил трае подолго?
Ако треба да купите нов акумулатор, проверете во упатството на вашиот автомобил кој тип ви е дозволено да го користите. Опсегот на цени за автомобилски акумулатори е широк. Можете да добиете евтини модели за околу 50 евра, а скапите не секогаш значат подобри, а евтините не секогаш важат за полоши. Пред да изберете, секогаш е добро да побарате совет од продавачите.
Како да го продолжите животниот век на акумулаторот на автомобилот?
Звучи контраинтуитивно, но редовното миење и чистење на вашиот автомобил во зима всушност може да го продолжи животниот век на вашиот акумулатор. Имено, поради влажна нечистотија може да настанат кратки спојки кои ќе предизвикаат мало празнење на батеријата. Во зима, исто така, не треба непотребно да ги загревате ретровизорите или задното стакло, бидејќи тоа многу го оптеретува акумулаторот. Се препорачува и да ги вклучувате големите потрошувачи само додека работи моторот (на пр. музика и светла во автомобилот).

Извор