Храбра визија и познати ветувања: Тесла го промовираше футуристичкото роботакси

Илон Маск го претстави своето футуристичко роботакси, самоуправувачко електрично возило без педали или волан, на настан во студиото Warner Bros. Наречен „Cybercab“, има врати кои се отвораат како крилја од пеперутка и е дизајниран за двајца патници.

Извршниот директор на Тесла тврди дека ќе чини помалку од 30.000 долари и ќе нуди поевтин превоз од автобусите, околу 0,20 долари по милја. Сепак, овие смели ветувања доаѓаат со историја на пропуштени рокови и неисполнети барања во врска со технологијата за автономно возење на Тесла.

Маск дава амбициозни изјави за самоуправувачките автомобили на Тесла од 2016 година. Додека тој повтори дека целосно автономно возење ќе биде достапно во Калифорнија и Тексас до следната година, минатите ветувања допрва треба целосно да се реализираат. Системот за целосно самостојно возење (FSD) на Тесла, на пример, сè уште е категоризиран како систем за кој е потребна помош за возачот на ниво 2, што бара постојан човечки надзор.

Конкурентите како Waymo и Cruise презедоа повнимателни пристапи и веќе имаат такси без возач во неколку градови, поддржани со напредна технологија на сензори и регулаторни одобренија. Спротивно на тоа, Тесла се потпира исклучиво на камери и вештачка интелигенција, пристап кој се соочи со скептицизам од експерти во областа.

Роботаксито на Тесла, се очекува да влезе во производство до 2026 или 2027 година, е дел од пошироката промена на компанијата кон роботи и вештачка интелигенција, како што е примерот со развојот на Optimus, хуманоиден робот.

Маск верува дека овие технологии би можеле да направат револуција во различни индустрии, но тие се уште се во рана фаза. Иако визијата е возбудлива, Тесла постојано се бореше да ги исполни своите рокови, а нејзините барања за автономија беа предмет на владина контрола. На почетокот на оваа година, Тесла мораа да ги повлечат своите системи Autopilot и FSD поради безбедносни проблеми по серија несреќи.

Ветувањето за автономни автомобили како побезбедни алтернативи на возилата со луѓе беше истакнато уште еднаш од Маск, каде што тој тврди дека тие можат да бидат 10-20 пати побезбедни. Сепак, инцидентите со возилата на Тесла кои користат Autopilot или FSD покренаа прашања за безбедноста на неговите системи. Во еден трагичен случај претходно оваа година, мотоциклист загина во судир во кој учествуваше Тесла користејќи FSD.

И покрај предизвиците, Тесла продолжува да ги поместува границите на автономната технологија. Маск ја повтори својата визија за иднината каде што сопствениците на Тесла би можеле да ги испраќаат своите возила како автономни такси, ефективно трансформирајќи ги личните автомобили во средства што генерираат приход. Иако овој концепт може драстично да ја промени транспортната индустрија, останува да се види дали Тесла може да ги надмине значајните технички и регулаторни пречки на време.

Конкурентите на Тесла исто така имаа свои проблеми, бидејќи Waymo и Cruise имаат проблеми со сообраќајниот метеж и блокираните возила. Но, нивните поконзервативни пристапи, потпирајќи се на комбинација на сензори како лидар и радар, им дадоа технолошка предност во некои области. Потпирањето на Тесла само на камерите, заедно со амбициозните временски рокови на Маск, предизвикува загриженост за тоа дали компанијата може да ги исполни своите ветувања без да ја загрози безбедноста.

Големата визија на Маск за автономно возење одамна ја привлекува фантазијата на фановите и инвеститорите на Тесла, но неговото досие за претерано ветување и недоволно испорачување остава простор за сомнеж. Бидејќи Тесла се соочува со зголемена конкуренција од наследни производители на автомобили и стартапи за ЕВ, притисокот за исполнување на овие ветувања никогаш не бил поголем

- Реклама -