Дали некогаш ви биле прикажани реклами на Фејсбук за производите за кои штотуку зборувавте?

Колку пати ви се случило да разговарате со пријателите за некои работи или производи на вашиот мобилен телефон, кои претходно не сте ги барале на интернет, за набргу потоа да видите реклами поврзани со тие производи. Некои тврдат дека тоа е случајност, други имаат различни теории за поврзување на интересите на луѓето со кои разговаравте, а кои можеби барале такви производи, додека многумина сметаат дека тоа е јасен доказ дека Фејсбук нѐ слуша.Компанијата на Цукерберг постојано ги демантираше овие информации и јасно нагласи дека никогаш и нема да ги прислушуваат корисниците и нивните разговори. Во нивниот центар за приватност, меѓу различните информации важни за приватноста на корисниците, се наведува дека рекламите навистина понекогаш можат да бидат специфични, па корисниците мора да мислат дека се прислушувани, но уверуваат дека не се.
Дел од корисниците на Фејсбук се скептични за овие уверувања, а тие сомнежи дополнително ќе бидат поттикнати од новите информации кои се појавија на интернет во изминатите неколку дена и се засноваат на податоците од маркетинг агенцијата Cox Media Group (CMG), која им тврди на своите клиенти дека ги прислушува корисниците преку софтвер наречен „Активно слушање“.
Она што се издвојува во тој извештај е дека рекламните партнери на CMG ги вклучуваат, меѓу другите, Facebook, Meta, Google и Amazon. Во документ наменет за потенцијални клиенти, се тврди дека преку споменатиот софтвер базиран на вештачка интелигенција се прислушуваат разговори и се собираат и анализираат податоци за „намерите во реално време“. Овие податоци потоа се поврзуваат со постоечките и претходно собраните информации за корисниците и нивните преференции со цел да се користат за таргетирано рекламирање, односно да им се прикажат на корисниците реклами што се од нивен интерес и дека постои голема можност тие да влијаат на нивната одлука за шопинг. Врз основа на податоците и документите на CMG, не е јасно дали нивниот софтвер за активно слушање постојано се активира или само во одредени ситуации, односно при телефонски разговори и слично.
Овој извештај, кој во изминатите неколку дена забрзано се прошири на интернет, веројатно ги шокираше директорите на Мета, Гугл и Амазон, кои веднаш реагираа на овие тврдења. Google ја отстрани споменатата компанија од својата партнерска програма, додека Amazon коментира дека никогаш не соработувале со CMG на таа програма и не планираат да го прават тоа. Од „Мета“ коментираа за „Дејли Мејл“: Мета не го користи микрофонот на телефонот за рекламирање, а за тоа јавно зборуваме со години. Ќе контактираме со CMG за да објасниме дека оваа програма не се заснова на податоците на Мета.
Друга интересна работа поврзана со оваа компанија и нејзината практика на прислушкување со која се фалат е блог пост кој во меѓувреме го избришаа. Имено, во таа публикација велат дека е сосема легално телефоните и другите уреди да ве прислушкуваат и дека опцијата активно слушање често се наоѓа во условите за користење при преземање и ажурирање апликации, но дека е напишана со мали букви и не е во преден план кога се гледаат ваквите договори напишани на неколку страници.
Иако, според тоа, Мета, Гугл и Амазон негираа учество во оваа програма и прислушкување, откако оваа информација се прошири на мрежата јасно е дека оние кои досега веруваа дека Фејсбук ги слуша, сега ќе се уверат уште повеќе дека навистина е вистината.
Во соработа со Е наука

Извор