„Анора“ на Шон Бејкер ја освои Златната палма на филмскиот фестивал во Кан

Романтичната драмедија „Анора“ на Шон Бејкер од Њујорк ја освои главната награда на Канскиот филмски фестивал, Златната палма. Ова беше втор пат за Бејкер во конкуренција по Црвената ракета од 2021 година, а победата вечерва беше реализација на она што Бејкер рече дека е негова „единствена цел како филмаџија во изминатите 30 години“.

Анора го глуми Мајки Медисон како стриптизета од Бруклин, која се трансформира во модерна Пепелашка кога ќе го запознае синот на рускиот олигарх. Компликациите настануваат кога неговите родители дознаваат и се обидуваат да го поништат бракот.

Во својот говор, Бејкер ја посвети наградата „на сите сексуални работници во минатото, сегашноста и иднината“, и ја изрази својата поддршка за театарската дистрибуција: „Иднината на киното е таму каде што започна – во кино“.

„Сè што замислуваме како светлина“ на Пајал Кападиа, првиот индиски филм што играл во Канскиот натпревар по 30 години, ја заработи Гран-при.

Кападија рече: „Жените често се спротивставуваат една на друга, ова е начинот на кој е дизајнирано општеството, што е многу жално. За мене пријателството може да доведе до поголема инклузивност и емпатија, кои се вредности кон кои сите треба да се стремиме“.

Сместен и снимен во Мумбаи, „All We Imagine As Light“ следи две медицински сестри кои живеат заедно и кои тргнуваат на патување во град на плажа.

Наградата за најдобро сценарио му припадна на хоророт на телото на Корали Фаргит, The Substance, која Ева Грин, член на жири комисијата, ја опиша како „храбра и прекрасно застрашувачка“.

Францускиот режисер Фаргеат ја прифати наградата на англиски јазик, велејќи: „Филмот е за жените и она што жените сè уште можат да го искусат во светот и како насилството е сè уште присутно… Мислам дека ни треба револуција и мислам дека сè уште навистина не започнала па ајде да започнеме сè заедно“.

Повеќекратниот добитник на Канската награда Жак Аудиар ја освои наградата на жирито за неговиот музички трилер на шпански јазик, Емилија Перез.

Наградата за најдобра актерка ја поделија четворица од актерите во филмот: Адријана Паз, Зои Салдана, Карла Софија Гаскоњ и Селена Гомез.

Гаскоњ, кој излезе на сцената за да ја прими наградата, го игра шефот на мексиканскиот нарко картел кој тргнува да го оствари сонот да стане жена. Таа рече во собата: „Ова не е мое – тоа е за 200 луѓе кои работеа на овој неуреден филм“.

Џеси Племонс ја доби наградата за најдобар актер за улогата во „Видови на добрина“ на Јоргос Лантимос.

Стоечки овации

Жирито му додели специјална награда на иранскиот режисер Мохамад Расулоф за „Семето на светата смоква“, која ја заработи најдобрата оценка на жирито на екранот.

Режисерот, кој беше пречекан со овации и овации, рече: „Народот на Иран е заложник од иранскиот режим“ и им се заблагодари на членовите на неговиот тим што се уште се во земјата и не можат да присуствуваат. Филмот, исто така, ја доби наградата Фипресци претходно во текот на денот.

Расулоф побегна од Иран откако доби осумгодишна затворска казна од властите во земјата за критички настроени кон режимот.

Португалскиот режисер Мигел Гомеш е прогласен за најдобар режисер за Гранд Тур.

Наградите на натпреварот беа доделени од жири со кое претседаваше Грета Гервиг и во која беа Лили Гладстон, Ева Грин, Омар Сај, Ебру Џејлан, Надин Лабаки, Хуан Антонио Бајона, Пјерфранческо Фавино и Хироказу Коре-еда.

„Златна камера“, која ја доделува најдобрата дебитантска игра во сите секции, му припадна на насловот на „Un Certain Regard“ Арман од норвешкиот писател и режисер Халфдан Улман Тонде. Посебно споменување му припадна на насловот „Ректорски две недели“ „Монгрел“ во корежија на Чианг Веи Лианг и Ти Киао Јин.

Претходно беа објавени наградите за Un Certain Regard, новата награда на режисери за две недели од публиката и насоките на Critics’ Week.

Златната награда за најдобар документарен филм беше доделена заедно во петокот на Ернест Кол: Изгубено и пронајдено на Раул Пек и Les Filles Du Nil на Нада Ријад Ајман Ел Амир.

Други моменти

И покрај фестивалот кој беше во сенка на потенцијалните штрајкови, гласините #MeToo и напнатиот геополитички пејзаж, церемонијата на затворање се задржа на протоколот и главно беше придушена, освен неколку референци за војната во Газа.

Лубна Азабал, претседател на краткиот филм и жирито на Синеф, повика на „ослободување на сите заложници без услови и итен прекин на огнот во Газа“. Лабаки, исто така, го наведе „поделениот свет“ и го осуди насилството во регионот при доделувањето на специјалната награда од жирито на Расулоф.

Француската актерка Камил Котин ја одбележа вечерта, која беше отворена со музички пресврт на воведната секвенца на „Војна на ѕвездите“, поздрав до Џорџ Лукас кој за време на церемонијата доби почесна Златна палма за неговата кариера.

Режисерот беше пречекан со овации пред да му биде врачена наградата од Френсис Форд Копола.

Лукас рече: „Јас сум само дете кое порасна во лозје во Модесто, Калифорнија и снимам филмови во Сан Франциско. Јас всушност никогаш не сум снимил филм во Холивуд како режисер“.

Награди на натпреварот:

Златна палма: Анора, реж. Шон Бејкер

Гран при: Сите ние замислуваме како светлина, реж. Пајал Кападија

Награда од жирито: Емилија Перез, реж. Жак Аудиар

Најдобар режисер: Мигел Гомес, Гранд Тур

Специјална награда: The Seed Of The Sacred Fig, реж. Мохамед Расулоф

Најдобар актер: Џеси Племонс, Kinds Of Kindness

Најдобра актерка: Адриана Паз, Зои Салдања, Карла Софија Гаскон, Селена Гомез, Емилија Перез

Најдобро сценарио: Coralie Fargeat, The Substance

Camera d’Or: Арман, реж. Халфдан Улман Тондел

Посебно споменување: Менгрел, реж. Веи Лианг Чианг и ти Киао Јин

Краток филм Златна палма: Човекот кој не можеше да молчи, реж. Небојша Слијепчевиќ

Посебно споменување: Bad For A Moment, реж. Даниел Соарес

- Реклама -