Шефот на музејот во Фиренца го споредува процесот на чистење на статуата со чистење на бања, бидејќи на медиумите им се дава привилегиран пристап да видат одблиску како изгледа процесот на чистење на статуата.
Давид на Микеланџело е препознаен како едно од највозвишените дела во историјата на скулптурата, но според директорката на галеријата „Академија“ во Фиренца, бришењето прашина е слично како чистење бања.
„Знаете кога чистите бања, чистите и чистите и мислите дека сте завршиле одлична работа, но потоа забележувате прашина и се прашувате „од каде се појави?“, рече Сесили Холберг во понеделникот. „Вака е. Прашина има насекаде“.
Еднаш на секои два месеци, домашната реставраторка на галеријата Accademia, Елеонора Пучи, се качува на страната на скелето околу фигурата висока 5,17 метри и работи на бришење прашина од мермерните брави и совршено затегнатите мускули на Давид, користејќи правосмукалка и фини четки и ткаенини.
Оваа недела, на новинарите им беше доделен привилегиран пристап до процесот и беа предупредени да не го одвлекуваат вниманието на Пучи додека таа работи.
„Треба да бидете многу внимателни да не се приближите премногу, но да бидете доволно блиску за да можете да исчистите прашина“, рече Холберг.
Најнезгодниот дел од работата, која трае најмалку половина ден, е фаќањето на прашината и пајаковите мрежи кои демнат во локните на Давид. Вакуумот, со своите меки четки со различни големини, се користи за справување со овој дел од работата. Лицето на Давид добива добро чистење, исто така.
Пучи ја фотографира статуата за да провери дали има знаци на пукнатини или промени во нејзината форма. „Можеме со апсолутна сигурност да кажеме дека Давид е во добра здравствена состојба и дека исто така е потребно редовно бришење прашина за да се обезбеди тоа, односно да се одржи добрата состојба“, рече Холберг.
Статуата, која го прикажува библискиот херој вооружен со карпа и прашка, била извајана од Микеланџело помеѓу 1501 и 1504 година.
Но, откако Микеланџело го претстави своето ремек-дело, беше одлучено дека Давид е премногу совршен за катедралата и затоа таа беше поставена пред Палацо дела Сињорија, каде што остана до 1873 година кога беше преместена во она што подоцна ќе стане Академија за да се заштити од оштетување.
Галеријата, која беше отворена осум години подоцна, во суштина била изградена околу Давид, кој стои под купола слична на ореол.
Галеријата Accademia е вториот најпосетуван музеј во Фиренца по галериите Уфичи, привлекувајќи повеќе од 2 милиони посетители во 2023 година. Во понеделник, таа е затворена за чистење.
Постојаниот транзит на посетители, понекогаш и до 10.000 на ден, значи зачувување на Давид и другите ремек-дела на галеријата, вклучувајќи ги и робовите на Микеланџело и Силувањето на сабините од Џамболоња, е од најголем приоритет.
Холберг, која има германско потекло, беше првата која изготви распоред за периодично бришење прашина на Давид. Откако стана директорка во 2016 година, таа го намали бројот на групи и го прошири работното време за подобро да управува со протокот на посетители и да спречи пренатрупаност.
Таа се надева дека ќе обезбеди нов мандат по истекот на сегашниот во јуни. „Ова е одлично место… не е толку лесно да се најде нешто со кое може да се спореди“, рече таа.
Извор: https://www.theguardian.com/artanddesign/2024/feb/19/dusting-david-michelangelo-sculpture-clean-florence