Овие пет проекти се изнесени поради нивниот потенцијал да го запалат критичкиот дискурс и да ја презамислат траекторијата на Европа преку уметничко изразување. Победничкиот проект, кој ќе добие грант до 500.000 евра, треба да биде објавен на 14 февруари во Nieuwe Instituut во Ротердам.
Европската културна фондација (ЕЦФ) го објави изборот на петте финалисти кои се натпреваруваат да бидат избрани за Европскиот павилјон 2024, алтернатива фокусирана на ЕУ на Биеналето во Венеција.
Овие пет проекти се изнесени поради нивниот потенцијал да го запалат критичкиот дискурс и да ја презамислат траекторијата на Европа преку уметничко изразување.
Лансиран од ECF во 2020 година, Европскиот павилјон доставува грант за пуштање во употреба до 500.000 евра на европска културна организација која ја претставува најамбициозната и најпривлечна визија за курирање и домаќин на настани.
Откривањето на овогодинешниот победник ќе се одржи на 14 февруари 2024 година на церемонија во престижниот Nieuwe Instituut во Ротердам, Холандија.
Еве ги петте финалисти за оваа година:
1) FAILLE, од Cittadellarte и OGR Торино
FAILLE ќе ја истражува линијата Инсубрик, трасирајќи го нејзиниот пат низ алпскиот регион и поврзувањето со балканската миграциска рута. Проектот ја гледа оваа територија како конвергенција на регионалните идентитети.
Четири партнери од алпскиот регион ќе бидат домаќини на четиримесечни уметнички резиденции, размислувајќи за современото значење на овие внатрешни европски погранични области.
Изложбите ќе се одржат во OGR Torino и Fondazione Pistoletto во Италија.
2) Ајде да сонуваме дека сите сме ЕДНАКВИ, од антивоената коалција. уметност и партнери
Овој транснационален проект има за цел да ја одрази идејата за мрежа како потенцијална рамка за иднината која ќе овозможи да се скршат хиерархиските односи и структури на моќ, избегнувајќи ги конвенционалните клишеа и стереотипи.
Let’s Dream We Are EQUAL содржи меѓусебно поврзани офлајн и онлајн изложби кои се одржуваат истовремено на различни географски локации, со голем настан во Харков, Украина и нивно премостување во виртуелна мрежа преку специјално развиена онлајн платформа.
3) Течни станувања, од Стихтинг Пасарос | espaço agora сега и партнери
Во Liquid Becomings, независните уметници ќе создадат мобилен павилјон, кој ќе започне од Гдањск на 1 септември 2024 година. Четири чамци, секој предводен од екипа од пет уметници и капетан, ќе пловат по реките Дунав, Рајна, Висла и Тагус 28 дена .
Секој брод ќе истражува различна тема, вклучувајќи ги „Урнатините и чудовиштата“, „Периметри“, „Заедништво“ и „Тела и политика“.
Овие патувања ќе служат како платформи за трајни изведби, кулминирајќи со полифоно, интердисциплинарно дело што ќе биде прикажано во Лисабон во ноември 2024 година.
4) Простор на заедништво, од NEON
Овој предлог предлага петнеделна изложба во Националната драмска школа во Атина, истражувајќи го односот помеѓу нашата замислена иднина и сегашната реалност.
Се занимава со прашања како што се расизмот, социјалната и климатската мобилност и правата на мигрантите, со цел да се поттикне припадноста и соживотот меѓу класите, расните и половите линии.
На изложбата ќе бидат претставени The AfroGreeks, тековен проект на заедницата кој ја документира африканската дијаспора во Грција.
5) Утопија не е остров, од Центарот за индустриско создавање LABoral Artand
Овој проект има за цел да ги мобилизира утопиското раскажување приказни и уметност за да замисли подобра и еколошки остварлива иднина, бидејќи се врти околу три аспекти на она што е Европа денес: различноста како составна карактеристика, мобилноста како кохезивна состојба на нашето општество и климатската акција и политика како движечки сили.
Од септември 2024 до април 2025 година, LABoral ќе посвети над 2300 m2 за да биде домаќин на Utopia is not a остров во форма на експериментален простор, некаде помеѓу отворено студио, агора и изложба, во сопствениот центар и во Хихон.
Дел од овие емисии е дело на уметници кои порано се качиле на 5-неделни уметнички резиденции во воз што тргнува од нивниот роден град.
извор: euronews.com
обработка: А.В.