Што се случува со филмските постери?

Сетете се на постерите од класиците од времето на црно-белите филмови. Тогаш постерите имаа уникатен, силен, незаборавен дизајн кои не го елементаризираше филмот и во никој случај не го рекламираше погрешно.

А што да кажеме за “2001: Вселенска одисеја”, чиј што постери и дополнителна уметност додаваат нијанси и пораки до целокупното уметничко дело.

2001-a-space-odyssey-centrifuge-one-sheet-science-fiction-rare-original-movie-poster

Некогаш беа почитувани како уметничка форма и ги красеа ѕидовите на безброј соби ширум светот, денес постерите станаа функционален производ.

Тие се бездушни обработени со Photoshop и најчесто се сведени на некој од вообичаените стереотипи како: протагонистите на позадината на експлозија, темна фигура во грб, око во крупен план, и други слични, повторувачки сцени.

око постер2 постер3 постер4

Само помислете, по 20 години кој би ставил на ѕидот постери на “Девојката од Данска” или “Повратникот”? Тешко дека и режисерите на овие филмови би го направиле тоа.

Оригиналните дизајни надвор од шаблонот стануваат поголема реткост и тоа има свои објаснувања: модерниот постер е комплексен микс од договорни обврски (името на главниот актер треба да биде испишано со одредена големина на фонт и / или во одреден сооднос со останатите имиња) комерцијални потреби (колку е атрактивен постерот за целната публика на филмот) и понекогаш ограничени опции за фотографирање на ѕвездите во улогите.

Еден од најдобрите филмски постери „Бебето на Розмари“
Еден од најдобрите филмски постери „Бебето на Розмари“

„Задачата да се сведе целиот филм до една слика и без тоа е комплицирана, но дополнително комплицирана е од различните интереси на сите вмешани”, објаснува дизајнерот Алекс Гријндлинг кој работеше на официјалниот постер на “Ангели и демони” .

„Режисерот сакаат нешто што ја изразува нивната работа како што тие ја гледаат, маркетинг одделите сакаат нешто што ќе привлече публика, продуцентот често е некаде помеѓу овие две земји, а дизајнерот се обидува да најде баланс помеѓу нивните мислења и да ги изрази на свој начин”, вели уште Гријндлинг.

Како виновна за досадните постери, Гријндлинг ја наведува целата индустрија.

„Мислам дека се должи на споменатите разлики помеѓу одделните земји, како и на барањата што се утврдени по договор над филмските постери”.

Уште еден одличен пример од поново време
Уште еден одличен пример од поново време

Надежта е од една страна во поголем број независни дизајнери – кои создаваат алтернативна уметност за филмовите што ги промовираат онлајн и често продаваат физички копии од него. Тоа е брзо растечки пазар, а некои студиа се доволно далекувиди за да соработуваат со такви луѓе.

Другиот позитивна тренд е доаѓањето на дигиталните постери. Тие овозможуваат повеќе постери да бидат всушност кратки анимации, а не статични слики. Неизбежно, изменетиот формат ќе ги донесе своите клишеа, но би требало да отвори и нови можности за визуелна креативност.

Во галеријата можете да видите неколку од најдобрите и најлошите филмски постери, како и колекција од најчестите стереотипи во нивниот дизајн.

- Реклама -