Новите регулативи на ЦЕФТА значително олеснуваат деловните активности во туристичкиот сектор, нудејќи им на туристичките агенции и тур-оператори полесен пат за проширување на нивните услуги во рамките на регионот на ЦЕФТА, вклучително и во Македонија. Овие промени овозможуваат деловните субјекти да ги избегнат административните препреки, што претходно ги отежнуваше нивните напори за проширување. Туризмот е област каде што договорената меѓусебна соработка на страните беше од клучно значење за отстранување на бариерите. Благодарение на посветената работа на стручњаците и одлуконосителите во ЦЕФТА, сега постои нова Одлука за туризам, која е целосно усогласена со ЕУ принципите. Оваа одлука ќе донесе опипливи придобивки за туристичкиот сектор, подвлече Аурелија Јесеану, експерт во ЦЕФТА.
Билјана Стефаноска, директорка на Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот во Македонија, ја потенцира важноста на новата одлука за македонскиот туризам. Ова е чекор кон постигнување подинамична и конкурентна туристичка индустрија. Според Стефаноска, новите регулирања ќе им овозможат на туристичките агенции во Македонија лесно ширење на регионално ниво. Главната предност е дека агенциите повеќе нема да бидат оптоварени со дополнителна бирократија, што ќе го поттикне создавањето на конкурентни пакети и ќе овозможи достапност на македонските туристички услуги на регионалниот пазар. Ова ќе овозможи зголемување на бројот на странски туристи и ќе го зајакне македонското стопанство, создавајќи работни места во угостителството и транспортот. Македонија може да стане значаен играч во регионалниот туризам, привлекувајќи туристи кои досега не ја гледале како туристичка дестинација.
Одлуката има значење и за туристите, овозможувајќи повеќе избори и безпрекорно патување низ повеќе дестинации. Промоцијата на регионот како единствена туристичка дестинација ќе ги привлече посетителите. Мали и средни бизниси ќе имаат предности од новата одлука, особено оние кои се фокусираат на еко-туризам и авантуристички тури. Ова ќе отвори нови пристапи до регионални пазари, воедно поттикнувајќи иновации и соработки со оператори од регионот.
Иако Македонија нема формализирана туристичка стратегија, како што посочува Стефаноска, оваа одлука служи како основа за идни стратегии, насочени кон одржливост и зачувување на природните и културните богатства. Со зголемениот број на туристи, ќе следува раст на потребата за локални услуги, како што се сместувања и занаети, што пак ќе овозможи економски напредок и отворање на нови работни места во руралните области.