Авионот во Индија се урнал поради дефект на седиштето на пилотот

Прелиминарниот извештај за падот на летот AI-171 на Ер Индија открива загрижувачки детали. Механичка грешка во седиштето на пилотот за време на полетувањето довела до катастрофа во која загинаа 270 лица.

При полетувањето, седиштето на пилотот ненадејно се лизнало наназад поради дефект во механизмот за заклучување. Ова довело до тоа лостовите за потисок да се повлечат во положба „мирување“, што ја намалило моќноста на моторот. Копилотот се обидел да ја поправи ситуацијата, но не бил во можност поради положбата на телото на пилотот, која ги блокирала контролите, предизвикајќи пад на авионот.

Податоците од црната кутија откриле драматични секунди пред катастрофата:

  • +12 секунди: Седиштето на пилотот се лизга назад.
  • +15 секунди: Копилотот извикува: „Губиме потисок!“
  • +26 секунди: Авионот влегува во „застој“ на надморска височина од 214 стапки.
  • +38 секунди: Авионот се судира со тлото.

Истрагата покажала дека механизмот за заклучување на седиштето бил оштетен, иако седиштето неодамна било сервисирано. Функционален тест не бил спроведен по поправката, што можело да ја спречи несреќата.

Дополнително, откриени се и други фактори кои придонеле за неможноста за враќање на контролата, како што е температурата на воздухот која достигнала до 43 степени, ограничувајќи ги перформансите на моторот.

Екипажот не издал наредба за повторно искачување или прилагодување на механичките сетки. Потисните мотори на Боинг 787 немаат безбедносен механизам за „заклучување на тежината“ или „спречување на обратен вртежен момент“.

FAA и EASA наредија итна проверка на сите пилотски седишта во авионите Боинг 787. Ер Индија приземји 12 авиони со слична историја на одржување, додека Боинг планира да го редизајнира механизмот на седиштата до 2026 година. Конечниот извештај за несреќата се очекува во јули 2025 година.

Во несреќата загинаа 270 лица, а телата беа идентификувани на местото на настанот, бидејќи авионот се урна во пансион за здравствени работници. Повредени се повеќе од 40 лица. Според полициските податоци, во авионот имало 242 патници, вклучувајќи двајца пилоти и 10 членови на екипажот. Само еден британски државјанин преживеа.